הגדרת הנושא : חינוך לשוני - כישורי שפה -כתיבה יצירתית
- הגדרת הנושא:
- מקצוע הלימוד : חינוך לשוני
- קהל היעד ומסגרת הזמן: כיתה ב' מחצית ב'
- הצגת מטרה ברורה של המשימה:
- בתחום התוכן.- שיפור תהליכי כתיבה .
- בתחום מיומנויות הלמידה -מסדר חשיבה גבוה - מיזוג והתאמה של רקע, דמויות , בועות דיבור /חשיבה ומלל תואם .
- בתחום אורינות התקשוב- הכרת כלים שיתופיים ברשת- תקשורת דיגיטאלית, אתיקה ברשת.
- כלי בו בחרתי לבצע את המשימה: הכלי שבחרתי לעבודה הינו " מדברים קומיקס " . באמצעות כלי זה הילדים נחשפו למגוון רחב של סביבות כגון : בית ספר , מציאות ודמיון , בית וכו' . בנוסף למגוון רחב של רקעים , דמויות . בכיתה ב' עלינו להקנות את יסודות הכתיבה ובאמצעות כלי זה הילדים הצליחו להתבטא בכתיבה ביתר קלות , שכן היו לעיניהם דמויות ורקעים " שהחיו" את הסיפור . כלי זה נתן גם לתלמידים הבינוניים כלי לביטוי עצמי באמצעות הדמיות . לילדים קל יותר היה לבטא עצמם ואף נתן להם מוטיבציה ורצון להביע את עצמם .
- מקורות מידע : הפנייה לאתר מדברים קומיקס .
- שילוב אמצעי תקשורת עם קהל היעד: אני המורה יכולה להגיב ולידע את התלמידים על תוצרי הכתיבה שלהם באמצעות הגלריה ובנוסף תלמידים שונים יכולים לצפות בתוצרי הכתיבה של חבריהם .
- גיבוש התוצר.-
- רפלקציה-הקושי שליווה את תהליך הכתיבה היה בזה שתלמידים שכחו לשמור , והיה קשה לשחזר את הכתיבה מחדש.
- הכתיבה במחשב גרמה להם לחזור ולשאול איך כותבים, באיזה אות.
- והחיוב שכמעט כולם כתבו בלי שגיאות כתיב.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה